Membuka Tirai 2010


Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Saya membuka tirai 2010 dgn menekuni kembali resolusi 2009 yg lepas. Yang masih segar dlm lipatan memori seolah2 ianya baru dicatit semalam..dan hari ni, tahun baru menjenguk lagi. Allahu akbar!Allahu akbar! Allahu akbar!
SELAMAT DATANG 2010
~saya sambut sepenuh jiwa=)

Saya selak kembali folder 'My Resolutions for the Year of 2009' yg tersimpan rapi dlm laptop ni. Muhasabah segenap segi. Menilai semula prestasi.. Dicatat ketika masih dibangku pengajian (2 bulan sebelum grad) dan kini menyambut tahun baru yg pertama di alam pekerjaan..Gerenti la resolusi lama terlalu banyak yg perlu diteliti.

1 Januari 2010/ 15 Muharram 1431H:
Saya mulakan hari ini dgn menghadiri retreat ISMA DHL utk 'brain storm' taqwim 2010. Perkongsian ilmu, percambahan idea dr ikhwah akhawat menjana semula semangat saya untuk terus berada dalam saf perjuangan ini dalam mendukung risalah perjuangan baginda Rasulullah saw. Pernah..semangat itu layu dek kekangan masa, bebanan kerja, sempadan tempat...dicaj semula bila berada di kalangan mereka lebih soleh solehah berbanding kita=) InsyaAllah. Di sini, saya cukup berbangga mempromosikan gerak kerja da'wah secara berjamaah berbanding secara individu~Lebih berstrategi..Lebih berorganisasi.

Sungguh, Resolusi 2009 saya kaya dgn bara semangat & debaran seorang pejuang ilmu yg br menapak ke alam realiti kehidupan. Justeru, lakarannya cukup idealistik. hehehe. Ada yg kesampaian,.. ada masih belum jelas pucuk pangkalnya.
Alhamdulillah (Segala puji selayaknya bagi Allah) untuk segala pencapaian.
Allahu akbar (Allah Maha Besar) atas segala dugaan yg mendatang.

Dan ini..Resolusi 2010 untuk saya genggam, insya Allah:
  • wawasan hidup sbg HAMBA~mahu lebih khusyuk dlm solat, istiqamah dgn da'wah & tarbiyah, budayakan qiamullail at least 1x/mgu.
  • career~acquire knowledge as much as possible here, finish PRP by 1 year (alhamdulillah, passed forensic xm), clinically competent, ikhlass, be nice to ppl.
  • bangunkan wawasan hidup berkeluarga~memohon ke bawah perancangan Allah yg Maha Halus lagi Teliti utk membina baitul muslim yg diredhaiNya.
  • ummatic spirit~lebih sensitive dgn isu-isu muslim di Palestin, Afghanistan, Thailand etc.
  • i need to lower my expectations so that wont encounter too much dissatisfactions in life.
  • financial goals~ infak sebahagian gaji bulanan fisabilillah, bayar zakat, menabung 50%.
  • have thoughts in mind~umrah?register haji?

Ya Allah, bantulah hambaMu..

di sepanjang perjalanan musafirku ini..



0 Response to "Membuka Tirai 2010"

Post a Comment